Společnost LL COOPERATION LTD. respektuje ochranu vašich údajů

Tato internetová stránka používá technologii cookies. Bližší informace o souborech cookies najdete v sekci webstránky Cookies. Je Vaším právem neudělit souhlas s používáním souborů cookies nebo jejich používání zablokovat. V takovém případě se může stát, že bude pro Vás omezena nebo vyloučena úplná funkcionalita některých částí prohlížené webové stránky.

Nezávazná objednávka

Přežít první rok na vysoké škole je poloviční výhra

01.02.2020 Stejně jako přechod pubertálního sportovce ze žákovských kategorií do těch juniorských, skýtá také přechod do „dospěláckého“ vysokoškolského prostředí jistá rizika. Vysoká škola klade na jedince daleko vyšší nároky, nežli tomu bylo doposud. Klíčovými aspekty jsou samostatnost, zodpovědnost za vlastní rozhodnutí, či přijetí specifických pravidel vysokoškolského vzdělávání. První rok na vysoké škole bývá tím nejkritičtějším a jak dokazují statistiky, pro mnohé studenty tím posledním. Co je tedy důležité? Primárně najít si čas na učení. Pro mnohé jedince doposud si užívající bezstarostný středoškolský život plný velkolepých alkoholových dýchánků s přáteli či vrstevníky či mnohahodinové souboje u počítačových her, začíná období zodpovědnosti vůči vlastní budoucnosti. Odkládání či kupení školních povinností by se mělo stát minulostí a letmou vzpomínkou. Čím častěji budeme své studijní povinnosti odkládat, tím více práce nás poté čeká, a můžeme se dostat do fáze vyjadřující se slovy „to nemůžu v životě dát“.

Také účast na přednáškách by se měla stát každodenní samozřejmostí. Zapsat se pozitivně u vyučujícího předpokládá účast studenta na přednášce. A vyučující má mnohdy sloní paměť, což se studentovi „záškolákovi“ může v mnoha případech vymstít. Vysokoškolské studium klade také zcela logicky na studenta vysoké nároky. Zodpovědnost neznamená „utrhnout“ vše během pár dnů, důležitá je také relaxace a odpočinek. Člověk je, co se týče kognitivních funkcí, poněkud limitován, a nelze vše vstřebat tím, že se budeme neustále učit bez toho, abychom také relaxovali.

Pokud nám učení momentálně nejde nebo se nám zdá příliš těžké, zkusme kooperativní učení. Ve smyslu klišé „víc hlav, víc ví“ utvořme partu spolužáků, kteří se budou navzájem doplňovat a určitě nám to společně půjde o mnoho lépe. To, co se nám zdá nejtěžší, zkusme dostat do hlavy jako první, pak se nám ostatní látky budou zdát jednoduší a lépe „stravitelné“. Nechali jsme se „hodit do rybníka“, tak se musíme naučit plavat. /MN/



Zoznam článkov

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 >